پرواز عشق

بیاییم پرواز عشق را از پروانه بیاموزیم

پرواز عشق

بیاییم پرواز عشق را از پروانه بیاموزیم

نیایش به تعبیر دل

 

نیایش


 

نیایش برترین جلوه ی عشق است

نیایش با دعا خواندن تفاوت اساسی دارد

دعا خواندن از سر می جوشد و نیایش از دل

آنها کلمات اند و نیایش ، سکوت محض

خدا همه چیز ما را می داند،بنابراین،به کلمات ما احتیاجی ندارد.

او پیش از آنکه ما بگوییم،شنیده است

نیایش ، محاوره نیست

بلکه ارتباطی است در سکوت و خلوت

نباید چیزی گفت ، نباید چیزی خواست

نبایدچیزی طلب کرد ، زیرا پیشاپیش همه چیز داده شده است

خدا پیش از آن که تو او را بخوانی ، تو را خوانده است

مولوی چه خوب گفته است که

اولیا دهانشان از دعا خواندن بسته است

آنها در همه لحظات مشغول نیایش اند

در ساحت نیایش ، حتی فکر نیز باید خاموش شود

آنجا فقط چشمان خویش را ببند

سر خویش را قدری فرو بیاور و

مستغرق دریای او شو در آن خلوت درون

جایی که کلمه ای رد و بدل نمی شود

برای نخستین بار صدای نجواگر خداوند را می شنوی

این صدا را فقط در آن سکوت و سکون عظیم می توان شنید

این صدا فقط در قلب طنین می اندازد

هنگامی که دل را از هیاهوی دل مشغولی ها خالی کردی

نجوای او به گوش می رسد

در واقع دل توست که با تو سخن می گوید

دل در این هنگام ، همچون نی بر لبان خداوند نشسته است

و به آهنگ او مترنم است

حتی در این ساحت نیز پیام او در قالب کلمات به گوش نمی رسد

بلکه او بی کلام سخن می گوید

او تو را با احساس سپاس و قدردانی سرشار می سازد

و تو را لبریز از حضور حقیقت در ساحت جانت می کند

او همه ی این کارها را بدون واسطه کلمات انجام می دهد

بدون کلمات و فقط در قلمرو احساس و تجربه

 

نظرات 4 + ارسال نظر
دوست ۲۴ چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 ساعت 11:22

به تو حال خود چه گویم که خود شنیده باشی
غم دل عیان نسازم که بدان رسیده باشی
خدا یعنی به خود بیا وقتی در خلوت و سکوت به ندای قلبم گوش میدم
چیزی جز صدای خدا که در وجودم طنین افکنده صدای دیگری نمی شنوم
در آن لحظه به تنها چیزی که فکر میکنم افتخار بنده او بودن است
که میتوانست مرا هر چیز دیگری جز این که هستم بیافرید و مرا بنده خود آفرید
شکرت هزاران بار خدای خوبم

زهرا چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 ساعت 17:13

مدتی پیش وارد یک کلیسا شدم محیط آرام بخش و سکوت زیبایش حال و هوای دعا و نیایش را در من برانگیخت آهسته به جلو حرکت کردم یک شمع برداشتم و روشن کردم و در همین حال صلوات فرستادم اول خنده ام گرفت ولی به تمثال عیسی مسیح نگاه کردم و پیش خودم گفتم که چه فرقی دارد ؟ مهم دل سپردن به خدا در آن لحظه ای است که میدانی نیاز داری

مهم حرکت دل هست

در هر جا و هر مکانی

اگر دلمان احساس کرد

حتما خدا را استشمام کرده ایم

نوشین چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 ساعت 22:08 http://WWW.TOSS.BLOGSKY.COM

منم الان به این نیایشا نیاز دارم

خوشحالم که کمی ذهن دوستانم رو به سمت این مهم چرخوندم با این مطلب دلی - خوشحال باشیم از اینکه در کنار اوییم - او با ماست همیشه

یه دوست جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 10:01

خداوند عشق است و سراسر مهر
و نیایش جرعه ای از این عشق نوشیدن است و چه مستت می کند مستی سراسر آگاهی و روشنایی
و همان که ملا صدرا فرمود خداوند همه چیز می شود همه کس را ...
یا حق تا بعد

ای کاش همه ی ما طعم راحت در کنارش بودن را استشمام کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد